David Tennant - The Royal Tennant Company Forum Index
David Tennant - The Royal Tennant Company
Le premier et unique forum francophone dédié à David Tennant

David Tennant - The Royal Tennant Company Forum IndexFAQSearchRegisterLog in

:: [TV] Spies of Warsaw ::
Goto page: <  1, 2, 3, 4, 5, 6  >

Post new topic   Reply to topic    David Tennant - The Royal Tennant Company Forum Index -> David, sa vie, ses oeuvres... -> Le CV de David -> Court-métrage/Série/Téléfilm -> Téléfilm
Previous topic :: Next topic  
Author Message
Angel
Rédacteurs

PostPosted: Sat 26 May 2012 - 22:54    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

Oh mon dieu c'est quoi ça ? Sérieux, je le reconnais pas du tout là !

J'aime pas du tout ce style, ça le vieillit vachement ><

Edit : la casquette par contre ça va ^^

PostPosted: Sat 26 May 2012 - 22:54    Post subject: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Back to top
Dark Dragonne
Rédacteurs

PostPosted: Sun 27 May 2012 - 16:03    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

Ah moi par contre la casquette ça ne le fait pas du tout Ça ne lui va pas du tout ce style je trouve ça fait "grand père"
Rédacteurs

Localisation: Les pieds à Vandoeuvre les Nancy, la tête dans les étoiles

PostPosted: Sun 27 May 2012 - 23:14    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

OMB, aille. Toujours aussi souriant notre cher David, mais la tenue. Enfin, en même temps, il faut être conciliant, c'est l'histoire du film qui veut ça. Quant à la casquette, je ne dirais rien, vu que je suis une forte partisante du port de la casquette lol (j'en porte un tous les jours et en ait tout plein de différentes ^^ )

http://tardis.forumprod.com/forum.php
Back to top
Visit poster’s website
Angel
Rédacteurs

PostPosted: Mon 28 May 2012 - 17:45    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

Dark Dragonne wrote:
Ah moi par contre la casquette ça ne le fait pas du tout Ça ne lui va pas du tout ce style je trouve ça fait "grand père"

c'est vrai qu'on dirait un paysan de la Creuse ou un truc comssa xDDD Enfin bref, je pense que c'est pas le rôle dans lequel il sera le plus sexy, définitivement
Space mom

PostPosted: Fri 3 Aug 2012 - 19:52    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

David est en pleine promo, après le panel avec BBC America, le voici dans Attack of the Show :

source : Attack of the Show
Rédacteurs

PostPosted: Sat 4 Aug 2012 - 22:23    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

Rhooooooo! Là, je suis au 7e ciel! Ça faisait trop longtemps qu'on n'avait plus de nouveau matériel et il est toujours aussi craquant. Je me suis retenue de sauter sur mon divan en écoutant en boucle l'interview (5 fois, c'est une boucle, non?).    

Et mon côté fan finie de Tenth est satisfaite et piaille quelque chose comme "iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiil est formidable!!!! : je savais bien qu'il attendait un coup de fil pour participer aux JO. Allez, je mets une mini traduction du moment où il en parle pour ceux qui ont des problèmes avec la langue de Shakespeare.   

Quote:
Animateur : Les JO viennent de commencer et, si je ne m’abuse, vous auriez dû allumer la flamme olympique, non?   

David Tennant : Qu’est-ce qui s’est passé? Qu’est-ce qui est allé de travers?   

Animateur : Je vous le demande!   

David Tennant : J’attendais le coup de fil. Il y avait apparemment une pétition en ligne que le comité organisateur londonien a choisi d’ignorer, à ce qu’il semble.   

La foule dans le studio : Boooo!   

David Tennant : Je sais! Je sais. Pire que ça, lors de l’ouverture des JO, il y avait cette séquence Doctor Who : ils avaient le go, les accords officiels et tout et… ils l’ont COUPÉE  la veille!   

Animateur : Est-ce que c’est un paradoxe temporel? Est-ce que c’est un point fixe dans le temps? Apparemment pas.   

David Tennant : Apparemment pas. Je suis moi-même un peu confus rendu à ce point : je ne sais pas comment tout ça va fonctionner. Je ne sais pas comment les choses vont évoluer à partir de maintenant, on ne sait pas! On ne sait pas l’ampleur de tout ce que ça implique.    

TARDIS : notre nouveau forum de RP whovien : http://tardis.forumprod.com/
Back to top
cecilouette
Adorateur

PostPosted: Sun 5 Aug 2012 - 10:01    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

Merci pour la traduction !!!!!!!!!!!! ça confirme le fan fini de DW (et de tenth...)

Back to top
Visit poster’s website MSN
Duam78
Lady of the Tardis

PostPosted: Thu 20 Sep 2012 - 09:45    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

The Spies Of Warsaw pourrait être diffusé durant la période de Noël ou au tout début 2013. La date reste à confirmer par la BBC !!!

source

Merci Circus Doll pour l'avatar
Back to top
Duam78
Lady of the Tardis

PostPosted: Sat 22 Sep 2012 - 08:45    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

Aujourd'hui; la date du 26 novembre 2012 a été annoncée par Amazon pour la sortie DVD de "Spies of Warsaw" ... ce qui indiquerait une diffusion beaucoup plus proche que ce qui avait été annoncé précédemment.

reste à attendre l'annonce officielle de BBC4 ^^

source

Back to top
Duam78
Lady of the Tardis

PostPosted: Tue 2 Oct 2012 - 13:11    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

BBC America a mis en ligne un trailer de quelques secondes.

ainsi que 2 captures

source

Back to top
Angel
Rédacteurs

PostPosted: Tue 2 Oct 2012 - 20:53    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

Quote:
 DAVID TENNANT RETURNS

(C'était le cri du coeur, par Angel) 
Lady of the Tardis

PostPosted: Thu 18 Oct 2012 - 08:48    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

La date de mise en vente du DVD de Spies of Warsaw a été repoussée de 2 mois. Il est attendu pour le 28 janvier 2013 !

source

Back to top
isaf
Tennant Encyclopedia

PostPosted: Thu 13 Dec 2012 - 18:32    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

La BBC a confirmé la date de diffusion du 1er épisode de Spies of Warsaw : Ce sera le mercredi 9 janvier 2013 sur BBC4 ! De 21h à 22h30 (heure UK)

source

Un grand grand MERCI à Duam78!!!!

Last edited by isaf on Tue 18 Dec 2012 - 21:03; edited 1 time in total
Back to top
isaf
Tennant Encyclopedia

PostPosted: Tue 18 Dec 2012 - 20:33    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

La BBC a mis à jour son site web avec deux nouvelles photos de David, ainsi qu'une interview : http://www.bbc.co.uk/mediacentre/mediapacks/spiesofwarsaw/davidtennant.html

Quote:

What attracted you to Spies of Warsaw?
Initially the attraction came because I know Richard Fell, the executive producer, and Coky Giedroyc, the director: Coky from the [BBC musical comedy drama] Blackpool, and Richard from The Quatermass Experiment, which was an extraordinary (and rather terrifying) live TV drama that the BBC filmed a few years ago. So, getting an approach from both of them – you kind of think, OK, I’d better take this quite seriously. I’d better have a good look at this. Also, the main character seemed like quite an unusual role for me. So that was an exciting prospect, too.

Were you a fan of Alan Furst, the US novelist who wrote the original book?
I have to be honest, I hadn’t come across any of his stuff. I don’t know if people in Britain are as aware of him as they are in the States, where he’s a hugely popular author. So when this came through, I went into my local bookshop and found a shelf that was full of his novels. They are mostly wartime, espionage novels – and they all hang the fiction off actual events. Sometimes even actual people. Winston Churchill’s secretary Duff Cooper is in this one, for example.

How would you describe Spies, for the benefit of people who haven’t come across the novel?
It’s based between the First and the Second World Wars and set principally in Warsaw – although all over Europe at different times. And it’s the story of Jean-Francois Mercier, a French cultural attaché in Warsaw, who also has this clandestine professional life where he’s spying for the French on the Nazis – and anyone else who comes into view, really.

And how would you describe Mercier? What’s he like?
His background is that he’s a ‘chevalier’, so he’s minor aristocracy. And he’s a military man who has been decorated and has had great successes in Poland and in France. I would say he is motivated absolutely by his duty, but also by his personal morality. And I think that’s how we start to see him coming up against his own superiors, because he believes they are not treating Hitler with the respect he deserves – that actually he’s a bigger threat than anyone is willing to accept.

So at this point, war isn’t a given – people are still hoping that everything will end peacefully?
Exactly. It’s stripping back the idea that World War II was an immovable moment in time. I mean, Mercier does see war as absolutely inevitable. But he’s surrounded by people who don’t. Particularly within French intelligence – which I think is quite an accurate portrayal of what was going on at the time.

Warsaw suffered terribly in the War. How did it feel to be filming in the city where it all took place?
There’s so much resonance to want went on, because it was so graphic and ghastly. I’m not a historian, and there would be other people who are better equipped to talk about this. But as I understand it, Warsaw was utterly destroyed in the Second World War. Hitler at one point allegedly said, “Turn it into a lake...” So they did.

But you were filming in the Old Town of Warsaw – what’s that?
Well, it’s an extraordinary place. When the War ended, the people of Warsaw basically rebuilt the Old Town, brick by brick, exactly as it was. And it has been preserved ever since. It’s not a museum. There are restaurants open. People live in the apartments. People work here. But from a filming point of view it’s fantastic, because you have all these streets that are exactly as they were 70 or 80 years ago.

Has Poland rubbed off on you since you’ve been out here?
I’ve been enjoying the Borscht and the Pierogi! Our caterers here all supply it with great aplomb. Pierogi is like a kind of Polish ravioli. Sort of dumpling-ish. But I think Borscht is probably my favourite. It’s beetroot soup. It’s delicious.

Have you been encountering any Doctor Who fans in Poland?
A few! I didn’t realise that Doctor Who plays in Poland, but it obviously does. I’ve had a few coming up to me, wanting to say hello, maybe wanting a photograph or a signature. It doesn’t happen quite on the ubiquitous scale that it happens at home – but then I don’t think I’ve been to a country yet where I haven’t been met by someone who’s a Doctor Who fan. Except maybe Uganda.

Would you say that spy thrillers are making a comeback?
I don’t know if they’re making a comeback, exactly. We had Tinker Tailor Soldier Spy recently. And James Bond has always been there. But I’ve never come across anything quite like Spies of Warsaw. Because although this is a spy story, it’s also a love story. And it’s also a historical piece. It’s quite unusual and hard to categorise. But at the end of the day it’s a gripping yarn as well. And however much we like to dress it up, that’s ultimately the most important thing.

De plus, les résumés du premier et second épisodes sont disponibles ici et ici.

Back to top
isaf
Tennant Encyclopedia

PostPosted: Thu 20 Dec 2012 - 22:28    Post subject: [TV] Spies of Warsaw Reply with quote

Un nouveau trailer passe en ce moment sur BBC4 : http://hamsterfur.tumblr.com/post/38407072361/spies-of-warsaw-bbc-trailer-with-new-footage

Back to top
Post new topic   Reply to topic    David Tennant - The Royal Tennant Company Forum Index -> David, sa vie, ses oeuvres... -> Le CV de David -> Court-métrage/Série/Téléfilm -> Téléfilm All times are GMT + 1 Hour
Goto page: <  1, 2, 3, 4, 5, 6  >
Page 2 of 6

Jump to:  

Index | Administration Panel | Free forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Cookies | Charte | Conditions générales d'utilisation
Flowers of Evil © theme by larme d'ange 2006