David Tennant - The Royal Tennant Company Index du Forum
David Tennant - The Royal Tennant Company
Le premier et unique forum francophone dédié à David Tennant

David Tennant - The Royal Tennant Company Index du ForumFAQRechercherS’enregistrerConnexion

:: As You Like It / RSC ::

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    David Tennant - The Royal Tennant Company Index du Forum -> David, sa vie, ses oeuvres... -> Le CV de David -> Théâtre
Sujet précédent :: Sujet suivant  
Auteur Message
OldGirl
Fan

MessagePosté le: Jeu 3 Juil 2014 - 13:30    Sujet du message: As You Like It / RSC Répondre en citant

Hello à tous,

J'ai enfin retrouvé ces textes que je voulais partager avec vous, parce que c'est toujours sympa d'avoir le point de vue de l'intéressé, le vécu "de l'intérieur"... Pour une meilleure lecture, je vous les ai saisis au lieu de mettre les photos qui sont dans le lien.

Il ne s'agit pas d'un travail récent donc puisque David avait alors 25 ans (ou allait les avoir bientôt, car c'était juste avant son anniversaire).
Il raconte - avec un recul savoureux - un moment important dans sa carrière : celui des débuts de sa collaboration avec la Royal Shakespeare Company, et son audition pour le rôle d'Orlando et...de Touchstone dans As You Like It (Comme Il Vous Plaira).

Citation:

<< I auditioned for Orlando. I knew As You Like It from seing it at school (but I didn’t remember much about that) and, of course, I had read it at drama school but it wasn’t  one of the plays that I was particularly familiar with. I knew it was broadly about some woman dressing up as a bloke with some ‘hey-nonny-no’ type song and a famous speech in the middle.
I was in the thick of rehearsals for The Glass Menagerie up in Dundee when the call came to get to London for an RSC audition, giving me woefully little time to prepare. I picked the brains of the people I was working with to get a bit more of an idea what I was going up for. ‘Basically’, the collective conclusion was, ‘it’s a play about a woman who dresses up as a bloke with some ‘hey-nonny-no’ type songs and a famous speech in the middle… oh, and there’s a clown called Touchstone in it, the usual confusing Shakespearian jokes – thankless part’. Il remembered Touchstone from reading the play. It struck me as the sort of part I’d be useless at, stuffed with endless ‘routines’ and thick with references which had lost any contemporaneousness about three hundred years ago. However, I didn’t need to worry about that, they’d find some brilliant comic to play that part and he’d fill it with plenty of hilarious business that would bring it bang up to date. I had to concern myself (…)

‘Well, yes, but Id’ like to hear a bit of Touchstone’
‘Ok’ I replied, trying (and failing) with all my Scottish Presbyterian stoicism to sound like I thought it was a great idea. ‘Fine. What would you like to look at ?’
We read a couple of scenes through. It was all I could do to pronounce some of it let alone fill it with charm or vivacity. I didn’t understand most of it and as for being funny...
I was back on the plane that evening feeling very sorry for myself, nursing a bruised ego and smarting as the dream of an RSC season slipped away. So to say I was surprised two days later when my agent rang to say I’d been offered the part of Touchstone is the understatement of all time. Of course I accepted without thinking. It was a main part in a Shakespeare play at The Royal Shakespeare Theater in Stratford-upon-Avon, not something I could consider turning down; but over the next two weeks before we started to work on it I began seriously to doubt my own sanity. >>

source : David Tennant Theater Archive

Fanfictions
Publicité

MessagePosté le: Jeu 3 Juil 2014 - 13:30    Sujet du message: Publicité

PublicitéSupprimer les publicités ?
Idontwanttogo_01
Rédacteurs

MessagePosté le: Dim 6 Juil 2014 - 14:31    Sujet du message: As You Like It / RSC Répondre en citant

Oooo, c'est magnifique! Merci d'avoir partagé, ça en valait effectivement la peine!

TARDIS : notre nouveau forum de RP whovien : http://tardis.forumprod.com/
OldGirl
Fan

MessagePosté le: Lun 7 Juil 2014 - 09:15    Sujet du message: As You Like It / RSC Répondre en citant

Je suis contente que ça plaise à quelqu'un !
Les rares critiques sur cette pièce qui sont rapportées dans le lien sont toutes à son avantage, et très élogieuses.

Tout le site est une vraie mine sur sa (volumineuse) carrière de théâtre, avec des souvenirs et des anecdotes, extraits de journaux, prix des places à l'époque (!) mini interviews des metteurs en scènes, co-stars... et j'en passe parce que je n'ai pas tout épluché...

Je le recommande chaudement à tous ceux qui lisent l'anglais, et qui bien sûr, ne le connaîtraient pas déjà depuis bien longtemps...

Fanfictions
Angel
Rédacteurs

MessagePosté le: Mar 8 Juil 2014 - 15:01    Sujet du message: As You Like It / RSC Répondre en citant

elle est trop mimi cette interview ! Merci de l'avoir faite partager. Je jetterais un coup d'oeil à ton site à l'occasion (ça peut toujours servir pour l'école huhuhu (excuse foireuse) et puis je suis passionné de théâtre).

Et faites-moi penser à lire un jour As you like it (après que j'aurais fini Titus Andronicus bien sûr).

MessagePosté le: Aujourd’hui à 13:35    Sujet du message: As You Like It / RSC

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    David Tennant - The Royal Tennant Company Index du Forum -> David, sa vie, ses oeuvres... -> Le CV de David -> Théâtre Toutes les heures sont au format GMT + 1 Heure
Page 1 sur 1

Sauter vers:  

Index | Panneau d’administration | Creer un forum | Forum gratuit d’entraide | Annuaire des forums gratuits | Signaler une violation | Conditions générales d'utilisation
Flowers of Evil © theme by larme d'ange 2006